Underbar träning!

Idag tog jag med Fatima till ridlektionen i lagbo, hon är helt underbar den hästen! Jag förtjänar henne inte så är de bara, men jag är oändligt tacksam att jag har henne, hon lär mig sjukt mycket hela tiden och jag försöker göra mitt bästa för att hon ska må bra. Så det kanske jämnar ut sig ? ;)
Hon gick klockrent in i transporten både bort och hem. Vist hon stannar till, går av rampen på sidan, kollar på rampen och sen går hon raka vägen in. Kanske ska testa att lasta henne ifrån sidan nästa gång, så hon kommer fel ifrån början då kanske hon är nöjd ? ;)
På lektionen så försökte hon göra det bästa för att va mig till lags, dock eftersom att hon är som hon är så hoppa vi studs över travbommarna istället för att trava över. Men jag kan inte skylla allt på henne för de, för jag är inte tillräckligt takt fast i min sits och tydlig med traven så de lär jag träna på. Sen hoppade vi några små hinder, och det gick jätte bra. Men en gång när vi kom emot så kom Molly på andra sidan och red förbi precis innan vi kom emot hindret. Då tvärnita Fatima och jag flög fram på halsen och fick tag i nackstycket på tränset. Men så snäll som hon är så har hon halsen på samma ställe så jag kunde klättra tillbaka i sadeln och nästa gång hoppade hon klockrent igen. Underbara tjejen ! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0